back to top

Zabrana uvoza auta u BiH sa Euro 4 normom

Od 1. lipnja u BiH je i službeno zabranjen uvoz automobila koji su stariji od 10 godina, odnosno auta koji nemaju Euro 5 normu. Do tog datuma u BiH je bilo moguće uvoz auta sa Euro 4 normom.

zabrana uvoza auta u bih sa euro 4 normom

Ovim propisom možemo očekivati smanjenje zagađivanja na ulicama naših gradova, kao i porast sigurnosti na prometnicama. Prosječna starost automobila na cestama BiH će biti u boljim i prihvatljivijim okvirima. To ne znači da će standard i kupovna moć građana biti bolja, ali će sigurno kupljeni polovni auti iz zapadnih zemalja biti za jednu kategoriju prihvatljiviji.

Iz Uprave za indirektno oporezivanje (UINO) smo saznali da su građani iskoristili period prethodnih mjeseci, i da se osjetio povećani uvoz auta sa Euro 4 normom.

Zabilježen je povećan uvoz

Kako javljaju iz UINO, u prvih pet mjeseci 2019. godine, u BiH je uvezeno 38.661 vozilo vrijednosti više od 412 miliona KM, od čega je 34.269 polovnih automobila. U istom periodu prethodne godine, u BiH je uvezeno 27.256 polovnih vozila.

Inače, u BiH je u 2018. uvezeno 82.905 automobila, od čega je veliki dio uvoza bio polovnih vozila, njih čak 72.380. Da usporedimo, u susjednoj nam Hrvatskoj, građani uvezu čak četiri puta više novih automobila.

Koliki je trend rasta uvoza polovnih automobila u BiH, najbolje pokazuje podatak da je u našu zemlju 2010. godine uvezeno 32.695 automobila, što je više nego upola manje u odnosu na prošlu godinu.

Gotovo 80 posto registriranih automobila u BiH je starije od deset godina, što nas čini zemljom s najstarijim voznim parkom u Europi.

Glasnogovornik UINO Ratko Kovačević pojašnjava nam koje su procedure pri uvozu vozila.

„Carinik na graničnom prijelazu vlasniku uvoznog automobila daje prolaznu carinsku prijavu na rok od deset dana u kojem vozilo mora proći pregled u ovlaštenom tehničkom servisu koji ispituje da li to vozilo i motor zadovoljavaju uslove za uvoz u BiH. Kada dobiju uvjerenje da zadovoljavaju standarde, tada vraćaju vozilo na carinjenje“, kaže nam Kovačević.

Prijelazni period

Prema novoj Odluci o najnižim tehničkim zahtjevima za novoproizvedena i korištena vozila, objavljenoj u ožujku ove godine, u BiH će biti moguće uvesti polovne automobile samo ukoliko ispunjavaju standard Euro 5 te nova vozila s Euro 6 motorom. To znači kako se u BiH više neće moći uvoziti automobili stariji od otprilike deset godina.

„Ovom odlukom se propisuju najniži tehnički zahtjevi za novoproizvedena i korištena vozila u procesima homologacije tipa vozila i homologacije pojedinačnog vozila te za dijelove, uređaje i opremu vozila u procesu homologacije tipa. Korištenim vozilom se smatra vozilo od čijeg je prvog registriranja prošlo najmanje tri mjeseca ili koje je prešlo put od najmanje 3.000 kilometara“, pojašnjavaju nam iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH.

Iz stanica za tehnički pregled podsjećaju kako je Euro 5 stupio na snagu 2009. u Europi, ali kako postoje i automobili proizvedeni 2010. s Euro 4 motorom.

„Moramo uzeti u obzir i prijelazni period. To znači da će svi oni koji su ranije uplatili vozila koja nisu u skladu s novim pravilima, i koji imaju dokaz o predračunu, narudžbi i slično, moći uvesti svoja vozila u BiH. Za sve ostale vrijedi zabrana od 1. lipnja“, saznajemo u ovlaštenim stanicama za tehnički pregled vozila.

Inače, Odluka o najnižem standardu prilikom uvoza vozila bila je zahtjev Udruženja ovlaštenih zastupnika i trgovaca automobilima FBiH pri Privrednoj komori FBiH.

Cilj ove zabrane, ističu nadležni, jeste doprinijeti boljoj ispravnosti vozila, smanjenju zagađenosti, smanjenju nesreća na putovima, što će u konačnici približiti BiH ispunjavanju uvjeta za prijem u Europsku uniju u kontekstu smanjenja količine ispuštanja ugljen-dioksida u zrak.

Najnovije vijesti

MOŽDA VAS ZANIMAISTAKNUTO