back to top

Omer Halilhodžić – Mostarac koji dizajnira neke od najpopularnijih modela automobila

Od rada u Hercegovina Auto do dizajniranja za kompanije Mercedes – Benz, Škoda, Volkswagen i Ferrari

Omer Halilhodžić je rođen 1963. godine u Mostaru. Studiranje je započeo u Mostaru, ali nedugo zatim se prebacio u Sarajevo.

Kasnije je svoje obrazovanje završio na Univerzitetu u Sarajevu gdje je diplomirao industrijski dizajn.

Nakon završenih studija dobio je stipendiju iz New Yorka za najboljeg mladog dizajnera. Danas se smatra jednim od najboljih i najpoznatijih dizajnera automobila na svijetu.

“Preporučili su mi da idem vani. TAS mi je ponudio posao, da razvijamo novog Caddyja. Tada nisam bio zagrijan za to. Htio sam da idem vani. Otišao sam u Wolfsburg, gdje je sjedišta Volkswagena. Ostao sam tamo četiri godine – to su mi prva profesionalna isksutva. Teško je bilo na početku, ali što se posla tiče – tu moraš da budeš dobar, niko te ne drži zbog lijepih očiju”, izjavio je jednom prilikom u Novom danu na N1.

Karijeru je započeo davne 1989. godine u Hercegovina Auto. Zatim se zaposlio u Volskwagenu 1991.godine.

Kasnije je radio za najpopularnije automobilske kompanije poput Ferrarija, Mercedes Benza, Škoda, Mitsubishi Motor, Volskwagen i mnoge druge kompanije.

Prije nego što se vratio u Volkswagen 2021. godine, Halilhodžić je bio kreativni savjetnik za dizajn eksterijera i dizajner eksterijera Škode.

omer halilhodzic
Omer Halilhodžić važi za jednog od najuspješnijih dizajnera automobila

Dizajnirao prvi Škodin električni automobil Eniac

Nedavno je pobijedio na Škodinom konkursu za njihov prvi elektkrični automobil koji se zove Eniac.

Halilhodžić je rekao da je to prvi električni automobil kojeg će češki proizvođač izbaciti na tržište, a bit će predstavljen najvjerovatnije krajem godine. Tako da njegovo ime stoji iza dizajna najsnažnije Škode ikada.

Kako je kazao u svom posljednjem razgovoru za N1 trenutno nije vezan niti za jednu firmu. Svoj posao radi kao freelancer.

“Ja radim svoj posao, dizajn automobila je nešto što se radi u konkurenciji, stalno imamo takmičenja, ima više prijedloga – pobijedi samo jedan. Ovog puta je pobijedio moj dizajn, to je meni najnormalnije. Ipak niko ne bira auto jer sam ga ja uradio, nego zbog dizajna. Ja sam freelance dizajner, ne radim u Škodi – nego me uzmu. Radio sam po cijelom svijetu. Ovo je veliki koncern, šefovi iz drugih firmi su vidjeli auto i odabrali ga. Ne odlučuje samo jedan čovjek”

Jedno vrijeme je radio kao glavni dizajner eksterijera za evropski stilski centar Mercedes – Benza, čije je sjedište u Njemačkoj.

U Mercedes – Benzu je počeo raditi u januaru 2008. godine, a prethodno je radio za Mitsubishi Motors od 1995. godine.

omer halilhodzic
Omer Halilhodžić je poznati Mostarac koji je odgovoran za dizajn prvog Škodinog električnog automobila.

Dizajnirao Mitsubishi Colt iz 2004. godine

Dok je radio za Mitsubishi Motors bio je odgovoran za dizajn Mitsubishija Colta iz 2004. godine i konceptnih automobila koji su mu prethodili:

CZ2, CZ3, CZ3 cabriolet i CZT. Od tada je napisao Mitsubishi Concept Sportback, i Mitsubishi Concept X, koji nagovještava Mitsubishi Lancer Evolution X proizvodni automobil.

Vani se može uspjeti

Omer Halilhodžić je još jedan Mostarac koji je zahvaljujući svom talentu i trudu ostvario uspješnu karijeru i ime. Ponosno ističe da se vani može živjeti od ovog posla.

“ Slično kao u fudbalu – ako ne daješ golove, ispadaš. Ako se baviš profesionalno, ako se trudiš, moraš imati talenat, imati nešto svoje, posebne kvalitete koji te razlikuju od drugih ljudi. Uvijek da iznenadiš s nečim”, kazao je.

Ističe da sve zavisi od tebe i kako radiš, te da je izgrađen sistem vrednovanja i nagrađivanja.

“Sve ima svoje nivoe. Firme imaju tarife, zna se na kom nivou ide početnik, pa ide dalje sebe dok se ne izgradiš. Možeš živjeti lijep život”, rekao je Omer Halilhodžić.

Inspiraciju za dizajn automobila crpi svuda oko sebe, to mogu biti i ljudi – kako je rekao, a posebno ga dira ljepota žene, kao i njen karakter, istakao je tokom razgovora.

“Bez njih bi život bio dosadan. U dizajnu automobila ima malo žena. Bilo bi fino da ima više dizajnerica”, rekao je.

Pojasnio je i to da dizajn automobila nije samo jedan crtež – nego proces koji traje nekoliko godina, a rekao je i to da Škoda godišnje proizvede milion i pol automobila.

Inspiraciju također traži u prirodi, dok Leonarda da Vincija smatra najvećim dizajnerom svih vremena.

Poručuje mladima da uzmu stvar u svoje ruke , da ne čekaju da neko za njih napravi budućnost. Iz tog razloga je i on otišao vani.

omer halilhodzic
Uspješni Mostarac poručuje mladima da uzmu stvar u svoje ruke.

Nedostaje mu Mostar i plavo mostarsko nebo

Kao i svakom rođenom Mostarcu teško se odvojiti od rodnog kraja, ugodne klime i vječito čistog mostarskog neba.

Mostar i plavo mostarsko nebo mu nedostaju, kao i ljudi – ali je rekao to da se osjeća kao stanovnik planete Zemlje i da mu je dobro i na Sjevernom polu – samo ako ga niko ne dira.

Preporučujemo za vas

Jasna Merdan Kolar – poznata Mostarka koja je osvojila zlatnu medalju na Olimpijskim igrama

Ico Voljevica – mostarski karikaturista koji je kreirao čuvenog Grgu

Dušan Bajević – Princ sa Neretve

Mustafa Ico Voljevica – mostarska liska

Džemal Bijedić – cijenjeni hercegovački političar

Aleksa Šantić – mostarski pjesnički velikan

Najnovije vijesti

MOŽDA VAS ZANIMAISTAKNUTO